Saga Subsea har kontorer på Killingøy, Gran Canaria og i Kopervik og er en Gasellebedrift som leverer tjenester i store deler av verden, og uansett der kunden er.
OM Regnskap er stolte av å være samarbeidspartner på regnskap og økonomisiden. Vi har vært med på den spennende reisen og ser fram til å bidra til selskapets videre vekst og utvikling.
Einar Tollaksvik, daglig leder og en av de tre som opprinnelig etablerte Saga Subsea, er en svært engasjert mann med mange jern i ilden.
På spørsmål om hvorfor han valgte OM Regnskap (OMR) som sin samarbeidspartner innen regnskap og økonomi, viser Einar til at det var flere grunner som gjorde det og at han mener dette var et riktig og viktig valg.
En av de veldig viktige faktorene han trekker fram, er at de planla en periode med stor vekst og høy utviklingstakt. Einar viser til at mange i slike faser mister litt oversikt og kontroll på kostnadssiden og totaløkonomien i virksomheten. Her var O. M Regnskap en helt avgjørende samarbeidspartner med erfaring og kompetanse. Veien blir litt til mens man går og OMR var med oss hele veien med råd, bistand og veiledning.
Einar og Saga Subsea kan vise til en solid vekst de siste årene med en omsetning på 75 MNOK. Med dette følger økte varekostnader og et stort antall bilag. På grunn av økt aktivitet gikk naturlig nok regnskapshonoraret en periode opp. Det Einar trekker frem som et videre interessant poeng er at regnskapskostnaden deretter gikk ned som følge av effektivisering initiert av OM Regnskap. Han sier videre at OMR har bidratt til at vi har fått ekstremt effektive systemer f.eks med rask håndtering av inngående faktura, fakturering og integrasjon mot bank.
Samtidig har vi fått økt oversikt og kontroll på både inntekts- og kostnadssiden. Som følge av vekst og økt kompleksitet, er det enda viktigere med lett tilgjengelig oversikt på avdelingsnivå og på de ulike prosjektene. Mye går automatisk i systemet.
Einar sier at et kjennetegn ved oss i Saga Subsea er at vår drift foregår 24/7 året rundt. Butikken stopper aldri og er like aktiv på julaften som på en vanlig onsdag klokken 9. Med OMR har vi alltid den tjenesten vi trenger tilgjengelig. Hadde vi hatt ansatt en regnskapsmedarbeider eller to, hadde vi vært ekstremt avhengig av disse. Vi trenger ikke bekymre oss for om folk blir syke, ferieavvikling, kompetanse, om de har de rette kursene og lisensene for å drive med det de gjør, lovverk osv. Litt kynisk sagt kanskje, men siden vi jobber så dynamisk som vi gjør så er vi helt avhengige av at alt er på, og i full beredskap til enhver tid. Denne tjenesten er satt ut til vår gode samarbeidspartner OMR og koster oss mindre enn å ha egne ansatte.
Videre trekker Einar fram at systemene måtte en jo hatt uansett, f.eks Visma eller lignende. Når man har satt ut tjenesten betyr det ikke at man ikke trenger tenke på det i det hele tatt, for det krever jo samarbeid og god dialog slik at OMR har det de trenger for å gjøre en god jobb for oss.
Einar avslutter med å vise til at OMR kjenner oss og vår bransje, har kompetansen og engasjementet som gjør dem til en viktig samarbeidspartner for oss.